måndag 28 september 2009

Enklare att pumpa cykeln i Skogås

Ondgjorde mig i helgen på att vi har fler cykelpumpar hemma än cyklar men trots det så passade ingen av dem till min cykel. Gissa om jag blev både glad och förvånad när jag ett par timmar senare gick upp till Skogås centrum och såg att beslutet vi tagit i fullmäktige nu förverkligats. Där stod en allmän cykelpump. Jag hämtade cykeln och smyginvigde den genast även om det först är på torsdag nästa vecka som den formellt invigs av min kollega Tomas Hansson. Sedan fick bilen stå och cykeln (och jag) jobba. Denna relativt sett lilla miljösatsning funkade helt klart på mig och många mer hoppas jag. Sen är det ju dessutom bra för hälsan att röra på sig. En vinna vinna situation helt enkelt. Läs mer om cykelpumparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar