tisdag 10 november 2009

FP Huddinge tar avstånd från Åke Blomqvists agerande

Idag har varit en tung dag för oss folkpartister i Huddinge. Som en blixt från klar himmel har avsöljande kommit att Åke Blomqvist, kommunalråd (FP) har fällts för försök till sexköp. Jag är besviken, arg och bestört över detta. Vi agerade tidigt och krävde på förmiddagen hans avgång och under eftermiddagen har hans avsägelse från samtliga uppdrag i Huddinge kommun inkommit. Vi tar avstånd från hans agerande som inte på något sätt är förenligt med en liberal människosyn.

Läs mer: Folkpartiet Huddinge ,DN, Aftonbladet

6 kommentarer:

  1. "Vi tar avstånd från hans agerande som inte på något sätt är förenligt med en liberal människosyn."

    Du kan inte ha missat att det finns en hel del liberaler i sverige som vill legalisera sexköp.

    Jag är en av dem.

    / Max

    SvaraRadera
  2. Tårar föll från min kind när jag läste hur Åke Blomqvist och de andra männen utnyttjat den stackars flickan. Som ett djur hade hon utnyttjas på alla tänkbara sätt. Som folkpartist uppskattar jag ditt inlägg men onekligen kan det bli efterstormningar av den här fullkomligt vidriga historien.

    Hur en pedofil av det här slaget kunnat få jobba i den position som han gjort är för mig ofattbart och jag ställer mig mycket tvekande till att ingen av er kollegor anat oråd vid något tillfälle. Åke Blomqvists människosyn är förkastlig och rå- hur en sådan person lyckats få en sån högt uppsatt tjänst inom partiet/kommunen är en gåta.

    Som medmänniska och kvinna smärtar mitt hjärta idag och mina tankar går oavkortat till flickan som bestialiskt utnyttjats av denna Huddinge- politiker.

    /Karin i Stuvsta

    SvaraRadera
  3. Han stretade visst emot lite i början, har jag förstått. Men gör man sådant han gör så förstår man förstås heller inte att det är fel och att man inte kan vara kvar. Man upphör aldrig att förvånas. Kan ni folkpartister göra mig en tjänst och ta bort honom från internetsidan? Det står dessutom att han har en massa uppdrag. Han ska bort, bort, bort!

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Hej Daniel

    Han är borttagen från vår hemsida.

    SvaraRadera
  5. Max, det kan möjligen finnas några som vill legalisera men jag är definitivt inte en av dem och tycker inte det är förenligt med liberalism.

    SvaraRadera
  6. Karin, jag delar din sorg och ilska. Om vi haft någon som helt aning om detta hade han givetvis fått lämna sina uppdrag tidigare. Ibland kan man jobba ihop utan att egentligen känna varandra. Även mina tankar går till flickan.

    SvaraRadera