söndag 19 april 2009

Reaktionerna lät sig inte vänta efter mitt inlägg igår. Jag grundar mitt inlägg på det som företrädare för PP sa igår på nyheterna där man inte visade intresse för att driva fler frågor i EU än dem om upphovsrätt och angränsande frågor. För mig är det viktigt att de representanter som vi skickar ned till Bryssel kan vara aktiva i många frågor och bry sig om många frågor som är viktiga för Sverige. Vad det gäller frågor om upphovsrätt, integritet osv så tycker jag att det finns mycket att göra på dessa områden och instämmer med Madeleine Sjöstedt i hennes debattartikel: http://www.politikerbloggen.se/2009/04/17/15362/

3 kommentarer:

  1. Tyvärr framgår med all önskvärd tydlighet hur du ställer dig i frågorna om åsiktsfrihet, öppenhet på internet, kontrollsamhället, politikers rätt att begränsa folkets makt och insyn genom övervakning osv av att du censurerat kommentarerna till ditt inlägg igår... Nu är det ju omöjligt för mig att tala om för de som kommer hit att du censurerar eftersom du antagligen inte kommer att acceptera publicering av en sådan kommentar heller. Men jag kan tala om det på några andra bloggar :)

    SvaraRadera
  2. Sorry att ditt inlägg vart avvisat. Menade verkligen inte det. Hade som du kanske såg i mitt inlägg en liten i knät som bankade på tangentbordet och när man väl tryckt avvisa är ju allt borta. Självklart är jag för åsiktsfrihet, öppenhet på internet och jag är skeptiskt till övervakning och kontrollsamhälle men jag tycker att det finns fler frågor att driva i EU än dessa. Jag skickar hellre en kandidat till parlamentet som kommer vara drivande i många frågor.

    SvaraRadera
  3. Tack för detta klargörande!

    Bidrar till diskussionen med denna länk http://www.svd.se/nyheter/politik/euvalet2009/artikel_2768215.svd som handlar om att EU just förbereder en ny myndighet som ska övervaka oss lite mer. Bland annat ska man i framtiden inte längre kunna beställa specialmat på en flygresa utan att misstänkas vara terrorist. Står alliansregeringen upp och motarbetar? Nej...

    Undrar vad piratpartiet tycker om detta... Nu ska jag iaf sätta på 1984 med David Bowie, kände plötsligt en sån vansinnig lust att lyssna på det...

    OBS att jag ej anser mig ha copy right på mina kommentarer så om någon annan vill kopiera detta och sprida på nätet varsegod! :)

    SvaraRadera