söndag 15 mars 2009

Ordkrusidull


Igår var det avslutningsfest för alla barn och unga som deltagit i Huddinges barnpoesifestival Ordkrusidull. Barn och kultur hör ihop. Att ge barn ord, instrument, kritor och andra verktyg att uttrycka sig med främjar deras utveckling och ger oss vuxna en möjlighet att ta del av deras tankar, drömmar och känslor. På festivalavslutningen fick vi höra dikter av deltagarna, musik från kulturskolan och ett smakprov från A la carte-teaterns musikal. Och publiken fick också vara med och spela ordbingo med ord hämtade under dikterna.

Här är en underbar dikt skriven av Halil, 9 år:

Min lillebror
Jag hade kommit från skolan
och hörde att min mamma var på sjukhuset.
Jag blev rädd.
Jag trodde att det hade hänt nåt.
Jag ringde och då sa min mamma:
”Du har fått en lillebror!”.
Då blev jag jätterädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar